Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 marca 2011

Regulamin organizacji wycieczek szkolnych w Szkole Podstawowej nr 112 z Oddziałami Integracyjnymi im. M. Kownackiej

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 z późn. zm.)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57, poz. 358).
3. Rozporządzenie ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. Nr 135, poz. 1516).
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67 i Dz. U. Nr.18, poz. 102).
5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 lutego 1997 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania(Dz. U. Nr 18, poz. 102).
6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 września 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej(Dz. U. Nr 101, poz. 1095).
7. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 578).
8. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 czerwca 2001 r. w sprawie przewodników turystycznych i pilotów wycieczek (Dz. U. Nr 72, poz. 752).
9. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach(Dz. U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69).
§ 1 Warunki i sposób organizowania przez szkołę krajoznawstwa i turystyki
1. Działalność szkoły w zakresie krajoznawstwa i turystyki ma na celu:
a. poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii;
b. poznawanie kultury i języka innych państw;
c. poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego;
d. upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży zasad ochrony środowiska naturalnego oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody;
e. upowszechnianie form aktywnego wypoczynku;
f. podnoszenie sprawności fizycznej;
g. wspomaganie rodziców w procesie wychowania;
h. przeciwdziałanie patologii społecznej; poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.
2. Krajoznawstwo i turystyka w szkole może być organizowana w ramach zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
3. Organizacja imprez o charakterze krajoznawczym i turystycznym może mieć następujące formy:
a. wycieczki przedmiotowe, organizowane w celu uzupełnienia obowiązującego programu nauczania, w ramach danego przedmiotu lub przedmiotów pokrewnych;
b. wycieczki krajoznawczo-turystyczne; w których udział nie wymaga od uczestników przygotowania kondycyjnego i umiejętności specjalistycznych - zwane dalej "wycieczkami",
c. imprezy krajoznawcze-turystyczne, takie jak: biwaki, rajdy, konkursy, turnieje;
d. imprezy turystyki kwalifikowanej i obozy wędrowne;
e. imprezy wyjazdowe-związane z realizacją programu nauczania, takie jak: zielone szkoły, szkoły zimowe, szkoły ekologiczne.
§ 2 Organizacja wycieczek
1. Organizacja i program wycieczek i imprez powinny być dostosowane do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, sprawności fizycznej, stopnia przygotowania i umiejętności specjalistycznych.
2. Wycieczka lub impreza powinna być należycie przygotowana pod względem programowym i organizacyjnym, a także omówiona ze wszystkimi uczestnikami w zakresie celu wycieczki, trasy, harmonogramu i regulaminu.
3. Jako środki transportu dopuszcza się:
a. wynajęty autokar,
b. PKP,
c. środki komunikacji miejskiej i międzymiastowej,
4. Zasady bezpieczeństwa w czasie korzystania ze środków komunikacji
a. Wycieczka autokarowa
Kierownik wycieczki wsiada pierwszy i ustala kolejność zajmowania miejsc. Kierownik wycieczki siada przy drzwiach z przodu autobusu. Opiekun wsiada ostatni i zajmuje miejsce z tyłu autokaru przy drzwiach. Przed odjazdem należy sprawdzić listę obecności. W czasie jazdy uczestnicy wycieczki siedzą na wyznaczonych miejscach. Przy wysiadaniu z autokaru - pierwszy wysiada opiekun i stojąc przy drzwiach ustawiadzieci, zwraca uwagę aby nie przebiegała przez jezdnię. Uczestnicy wycieczki zostawiają porządek w autokarze i zabierają swoje rzeczy. Kierownik wysiada ostatni - sprawdza autokar. Po wyjściu z autobusu należy uformować grupę i policzyć grupę.
b. jazda pociągiem
W porozumieniu z kierownikiem pociągu należy zabezpieczyć drzwi w wagonie w którym jadą dzieci. Jeżeli konieczny jest podział uczestników wycieczki na grupy - należy dokonać wcześniej i ustalić zasady. W każdym przedziale powinna znajdować się dorosła osoba. Kierownik wycieczki wsiada pierwszy, rozdziela dzieci i opiekunów w przedziałach, sprawdza listę obecności. Jeden z opiekunów wsiada ostatni. W czasie jazdy pociągiem uczestnikom nie wolno otwierać okien i wychylać się, należy zachować porządek i czystość. Przy wysiadaniu kolejność odwrotna - pierwszy wysiada opiekun i na peronie ustawia dzieci. Kierownik wysiada - sprawdza przedziały. Po uformowaniu grupy sprawdzamy listę obecności.
5. Udział uczniów w wycieczkach kilkudniowych i imprezach wymaga pisemnej zgody rodziców bądź prawnych opiekunów. Podpisane oświadczenia przechowuje kierownik wycieczki.
6. Rodzice najpóźniej dwa dni przed wycieczką powinni być pisemnie powiadomieni o:
a. miejscu i godzinie zbiorki na wycieczkę,
b. miejscu i przewidywanej godzinie powrotu z wycieczki,
c. dokładnym adresie pobytu wraz z numerem telefonu,
d. przewidywanej trasie wycieczki
7. W wycieczkach nie mogą brać udziału uczniowie w stosunku, do których istnieją przeciwwskazania lekarskie.
8. Rodzice zobowiązani są poinformować kierownika wycieczki o stanie zdrowia dziecka, prowadzonym leczeniu, ewentualnych alergiach i innych przeciwwskazaniach.
9. Uczestnicy wycieczki i imprezy powinni być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków, a w przypadku wycieczki lub imprezy zagranicznej, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.
10. Zgodę na zorganizowanie wycieczek i imprez wyraża dyrektor szkoły. Kierownika wycieczki wyznacza dyrektor szkoły spośród pracowników pedagogicznych szkoły posiadających odpowiednie kwalifikacje (nie dotyczy imprez turystyki kwalifikowanej i obozów wędrownych, których obowiązują osobne przepisy zawarte w rozporządzeniu MENiS- u z dnia 8 listopada 2001):
a. ukończony kurs kierowników wycieczek szkolnych,
b. jest instruktorem harcerskim,
c. posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek,
d. Kierownikiem wycieczki lub imprezy zagranicznej może być osoba znająca język obcy w stopniu umożliwiającym porozumienie się w kraju docelowym, jak również w krajach znajdujących się na trasie planowanej wycieczki lub imprezy.
Warunkiem wyjazdu klasy na wycieczki, imprezy szkolne jest co najmniej 80 % udział uczniów z danej klasy.
11. Opiekunem wycieczki lub imprezy może być nauczyciel albo, po uzyskaniu zgody dyrektora szkoły, inna pełnoletnia osoba.
12. Kierownik wycieczki najpóźniej na tydzień przed planowaną wycieczką informuje dyrektora lub wicedyrektora o jej założeniach organizacyjnych.
13. Kierownik wycieczki najpóźniej na 3 dni przed jej rozpoczęciem przedstawia dyrektorowi kompletną dokumentację wycieczki do zatwierdzenia.
14. Dokumentacja wycieczki zawiera:
- kartę wycieczki z harmonogramem ( w dwóch egzemplarzach ),
- listę uczestników ( w dwóch egzemplarzach ),
- pisemne zgody rodziców wraz z oświadczeniami ( w przypadku wycieczek kilkudniowych i zielonych szkół)
- regulamin wycieczki
15. Rozliczenia kosztów wycieczki dokonuje kierownik wycieczki. Z rozliczeniem zapoznaje radę klasową rodziców. Rozliczenie przechowuje wraz z dokumentacją wycieczki do końca roku szkolnego.
§ 3 Opieka w czasie imprez i wycieczek
1. Opiekę nad uczniami biorącymi udział w wycieczce sprawuje kierownik i opiekunowie grupy.
2. Przy organizacji zajęć, imprez i wycieczek poza terenem szkoły liczbę opiekunów oraz sposób zorganizowania opieki ustala się uwzględniając wiek, stopień rozwoju psychofizycznego, stan zdrowia i ewentualną niepełnosprawność osób powierzonych opiece szkoły lub placówki, a także specyfikę zajęć, imprez i wycieczek oraz warunki, w jakich będą się one odbywać.
3. Wymagana liczba opiekunów na wycieczkach:
a. pieszych poza teren szkoły w tej samej miejscowości, tzw. wyjścia z klasą obowiązuje jeden opiekun na 30 osób,
b. turystyczno - krajoznawczych (wycieczki rowerowe, rajdy górskie, spływy kajakowe ) 1 opiekun na 10 osób,
c. przy użyciu środków lokomocji miejskiej i międzymiastowej 1 na 15 osób,
d. autokarowych 1 na 15 osób,
e. autokarowych w jednym konkretnym celu (kino, teatr, wystawa) 1 na 25 osób,
f. środkami PKP jeden opiekun w każdym przedziale (np.1 na 7 osób w drugiej klasie),
g. jeżeli w grupie są uczniowie niepełnosprawni, niezależnie od rodzaju wycieczki, powinien być zapewniony dodatkowy opiekun zajmujący się maksymalnie pięcioma uczniami z orzeczeniem o niepełnosprawności.
4. Wycieczki piesze lub narciarskie na terenach górskich, leżących na obszarach parków narodowych i rezerwatów przyrody oraz leżących powyżej 1000 m. n. p. m. lub których zagospodarowanie rekreacyjno-sportowe kwalifikuje do uprawiania turystyki, rekreacji ruchowej i sportu w górach, mogą prowadzić wyłącznie górscy przewodnicy turystyczni.
5. W wycieczkach rowerowych mogą brać udział uczniowie posiadający kartę rowerową. Długość dziennych odcinków trasy nie powinna przekraczać 20 km Należy wybierać ścieżki rowerowe bądź drogi o małym natężeniu ruchu.
6. Zabrania się prowadzenia wycieczek z młodzieżą podczas burzy, śnieżycy i gołoledzi.
7. Niedopuszczalne jest urządzanie ślizgawek i lodowisk na rzekach, stawach, jeziorach i innych zbiornikach wodnych.
8. W czasie gwałtownego załamania warunków pogodowych należy wycieczkę odwołać.
9. Nie wolno uczestnikom wycieczki zezwalać na kąpiel, pływanie na łodziach, kajakach jeżeli nie zostało to uwzględnione w programie wycieczki.
10. Jeżeli specyfika wycieczki tego wymaga, jej uczestników zaznajamia się z zasadami bezpiecznego przebywania nad wodą lub w górach.
11. Osoby pozostające pod opieką szkoły lub placówki mogą pływać oraz kąpać się tylko w obrębie "kąpielisk" i "pływalni" w rozumieniu przepisów określających warunki bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne.
12. Nauka pływania może odbywać się tylko w miejscach specjalnie do tego celu wyznaczonych i przystosowanych.
13. Uczącym się pływać i kąpiącym się zapewnia się po stały nadzór ratownika lub ratowników i ustawiczny nadzór opiekuna lub opiekunów ze strony szkoły bądź placówki.
14. Kajaki i łodzie, z których korzystają uczestnicy wycieczek wyposaża się w sprzęt ratunkowy.
15. Ze sprzętu pływającego korzystają jedynie osoby przeszkolone w zakresie jego obsługi oraz posługiwania się wyposażeniem ratunkowym.
16. Niedopuszczalne jest używanie łodzi i kajaków podczas silnych wiatrów.
17. Przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz przybycia do punktu docelowego należy bezwzględnie sprawdzić stan liczbowy uczniów.
18. Długość trasy i tempo należy dostosować do wydolności najsłabszego uczestnika każdej wycieczki.
19. W przypadku, gdy podczas trwania wycieczki miał miejsce wśród jego uczestników wypadek, stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania w razie wypadków w szkołach i placówkach publicznych.
§ 4 Obowiązki kadry i uczestników wycieczki
1. Do obowiązków kierownika wycieczki należy:
a. przed planowanym wyjazdem uzyskać zgodę dyrekcji na organizację wycieczki;
b. opracowanie programu i harmonogramu wycieczki lub imprezy;
c. wypełnienie oraz przedłożenie dyrekcji karty wycieczki w celu zatwierdzenia, jeżeli jest przewidziany nocleg, należy dołączyć adres i numery telefonów;
d. opracowanie regulaminu i zapoznanie z nim wszystkich uczestników oraz ich rodziców;
e. zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu i regulaminu wycieczki lub imprezy oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
f. zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków ich przestrzegania;
g. określenie zadań opiekuna w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom wycieczki lub imprezy;
h. nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w niezbędny sprzęt i ekwipunek oraz posiadanie apteczki pierwszej pomocy;
i. organizacja transportu, wyżywienia i noclegów dla uczestników;
j. posiadanie przy sobie listy wszystkich uczestników z adresem, numerem telefonu i numerem PESEL;
k. udzielenie natychmiastowej pomocy w razie wypadku, w szczególnym wypadku wezwanie pogotowia oraz powiadomienie rodziców (prawnych opiekunów) i dyrektora szkoły,
l. dysponowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki lub imprezy;
m. podsumowanie, ocena i rozliczenie finansowe imprezy po jej zakończeniu.
2. Do obowiązków opiekuna wycieczki należy:
a. sprawdzanie stanu liczbowego jej uczestników przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do punktu docelowego;
b. opieka nad powierzonymi mu uczniami;
c. współdziałanie z kierownikiem w zakresie realizacji programu i harmonogramu wycieczki lub imprezy;
d. nadzór nad przestrzeganiem regulaminu przez uczestników ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;
e. sprawdzenie, czy wyposażenie pokojów spełnia wymagania, a otoczenie miejsca noclegu jest bezpieczne.
3. Uczestnik wycieczki jest zobowiązany:
a. przybyć na miejsce zbiórki najpóźniej 20 min. przed wyjazdem;
b. swoje przybycie zgłosić kierownikowi wycieczki;
c. poinformować opiekuna wycieczki o ewentualnym złym samopoczuciu;
d. wykonywać polecenia kierownika, opiekunów, pilota i przewodnika;
e. przestrzegać zakazu palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania narkotyków oraz innych środków odurzających,
f. w środkach transportu zająć miejsce w wyznaczone przez opiekuna;
g. nie zaśmiecać pojazdu;
h. korzystać z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem;
i. w czasie postoju i zwiedzania nie oddalać się od grupy bez zgody opiekuna;
j. dbać o higienę i schludny wygląd;
k. nie oddalać się z miejsca zakwaterowania bez zgody opiekuna;
l. w czasie przebywania w schroniskach i innych obiektach noclegowych przestrzegać postanowień i regulaminów tych obiektów;
m. zachowywać się zgodnie z ogólnymi zasadami dobrego wychowania i kultury;
n. pomagać słabszym i być życzliwym wobec innych uczestników.
§ 5 Wycieczki zagraniczne
1. Zgodę na zorganizowanie wycieczek i imprez, o których mowa w ust. 1 wyraża dyrektor szkoły po zawiadomieniu organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 2, zawiera w szczególności:
a. nazwę kraju,
b. czas pobytu,
c. program pobytu,
d. imię i nazwisko kierownika lub opiekunów,
e. listę uczniów biorących udział w wyjeździe wraz z określeniem ich wieku.
3. Kierownikiem wycieczki zagranicznej może być osoba znająca język obcy w stopniu umożliwiającym porozumienie się w kraju docelowym.
§ 6 Finansowanie wycieczek
1. Szkolna działalność w zakresie krajoznawstwa i turystyki może być finansowana ze środków pozabudżetowych, w szczególności:
a. z odpłatności uczniów biorących w niej udział,
b. ze środków pochodzących z działalności samorządu uczniowskiego i organizacji młodzieżowych działających na terenie szkoły,
c. ze środków wypracowanych przez uczniów,
d. ze środków przekazanych przez radę rodziców lub radę szkoły, a także osoby fizyczne i prawne,
e. ze środków pozyskanych od organizacji i stowarzyszeń wspierających oświatę oraz od sponsorów.
2. Kierownicy i opiekunowie wycieczek i imprez nie ponoszą kosztów przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia. Wydatki z tego tytułu pokrywa się ze środków, o których mowa w ust. 1.
3. Rodzice, którzy zadeklarowali udział swojego dziecka w wycieczce, a następnie deklarację tę wycofali, zobowiązani są do pokrycia strat, jakie powstały z tego tytułu.
§ 7 Postanowienia końcowe
1. Uczniowie, którzy nie uczestniczą w wycieczce klasowej organizowanej w dniach zajęć szkolnych mają obowiązek brać udział w zajęciach z klasą wskazaną przez wychowawcę lub dyrektora szkoły.
2. Listę tych uczniów wraz z rubrykami do odnotowania frekwencji wychowawca dołącza do odpowiedniego dziennika lekcyjnego.
3. Na odstępstwa od wyżej wymienionych punktów regulaminu musi wyrazić zgodę dyrektor szkoły.
4. Sprawy nie objęte regulaminem rozstrzyga się na podstawie przepisów nadrzędnych stanowiących podstawę jego opracowania.
5. Zasady turystyki kwalifikowanej i obozów wędrownych określają odrębne przepisy.
6. O ile w niniejszym Regulaminie mowa o dyrektorze szkoły osobami odpowiedzialnymi za organizację i zatwierdzanie wycieczek są również wicedyrektorzy szkoły.
Załączniki:
Nr 1 - Karta i harmonogram wycieczki/ imprezy
Nr 2- Lista uczestników wycieczki/ imprezy
Nr 3- Zgoda rodziców na uczestnictwo dziecka w wycieczce oraz oświadczenia rodziców
Nr 4 – Regulamin wycieczki
Nr 5 - Rozliczenie finansowe wycieczki


Załącznik nr 1
KARTA  WYCIECZKI/IMPREZY
Cel i założenia programowe wycieczki/imprezy ............................................................................................................................ ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Trasa wycieczki/imprezy  ................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Termin  ................................ Ilość dni ..............  klasa/grupa ........................................................................................................................
Liczba uczestników:  ..........................................................................................................................................................................................
Kierownik wycieczki (imię i nazwisko) ...................................................................................................................................................
Liczba opiekunów wycieczki:  ......................................................................................................................................................................
Środek lokomocji: ...............................................................................................................................................................................................
Oświadczenie
Zobowiązuję się do przestrzegania przepisów dotyczących zasad bezpieczeństwa na wycieczkach i imprezach dla dzieci i młodzieży
              Opiekunowie wycieczki/imprezy                                             Kierownik wycieczki
                  Imię i nazwisko  (podpis)                                                         (podpis)
....................................................................................                                      ........................................................................
...................................................................................
...................................................................................
Harmonogram wycieczki (imprezy)
Data i godz. wyjazdu
Ilość km
Miejscowość
Program
Adres punktu noclegowego i żywieniowego
















Adnotacja organu prowadzącego                                                 Zatwierdzam:
lub sprawującego nadzór pedagogiczny:                                   ..................................................................
                                                                                                                                        ( Pieczęć i podpis dyrektora placówki)



Załącznik nr 2

LISTA UCZESTNIKÓW WYCIECZKI/IMPREZY


Lista imienna uczniów i opiekunów wycieczki organizowanej przez .........................................
w dniu: .........................................na trasie:……..........................................................................

LP
Imię i nazwisko
Klasa
Data urodzenia
Miejsce urodzenia
Adres, tel. kontaktowy
PESEL
1






2






3






4






5






6






7






8






9






10






11






12






13






14






15






16






17






18







Kierownik wycieczki:                                                                                                   Dyrektor szkoły:
.......................................                                                                                                 ...................................
........................, dnia ............................



Załącznik nr 3

ZGODA RODZICA/PRAWNEGO OPIEKUNA



.....................................................................
Nazwisko i imię uczestnika
.....................................................................
PESEL uczestnika


Ja niżej podpisana/ny wyrażam zgodę na udział mojego dziecka w wycieczce/imprezie krajoznawczo – turystycznej/zielonej szkole* w terminie: ........................................................ do ............................................................................................ zorganizowanej przez .......................................................................................................................................................
Jednocześnie zobowiązuję się do zapewnienia jego bezpieczeństwa w drodze pomiędzy miejscem zbiórki i rozwiązaniem wycieczki a domem.



Miejscowość: ..............................


Data: .........................
Podpis rodzica/prawnego opiekuna:

             ................................

* niepotrzebne skreślić











Załącznik nr 4
REGULAMIN WYCIECZKI

1. Wszyscy uczestnicy wycieczki zobowiązują się do przestrzegania wszelkich poleceń wydanych przez kierownika i opiekunów wycieczki
2. Wszyscy uczestnicy wycieczki zobowiązują się do przestrzegania wszelkich poleceń wydanych przez kierownika i opiekunów wycieczki
3. Zabrania się samowolnego oddalania się od wycieczki, bez zgody kierownika wycieczki
4. Wszyscy uczestnicy wycieczki zobowiązują się do przestrzegania wszelkich zasad i przepisów bhp w czasie trwania wycieczki
4.1. W czasie dojazdów do:
- miejsc zwiedzania
- miejsc noclegów
- miejsc zamieszkania
4.2. W trakcie przejść po szlakach turystycznych, należy zachować absolutną ciszę
4.3. W trakcie przejść po szlakach turystycznych, nie należy oddalać się od grupy wycieczkowej
4.4. W czasie zwiedzania obiektów, należy przestrzegać wszelkich regulaminów danych obiektów
4.5. W czasie zwiedzania obiektów z przewodnikiem, należy bezwzględnie przestrzegać wszelkich poleceń przewodnika
5. W czasie zakwaterowania w obiektach turystycznych wszyscy uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania i stosowania obowiązujących w danych obiektach regulaminów pobytowych
6. W trakcie wycieczki zabrania się spożywania alkoholu pod każdą postacią.
7. W trakcie wycieczki zabrania się palenia tytoniu
8. O wszelkich nieprawidłowościach zauważonych w czasie wycieczki, należy natychmiast informować kierownika wycieczki
9. W przypadku jakichkolwiek objawów chorobowych, należy natychmiast zawiadomić kierownika wycieczki


Niniejszy regulamin został omówiony i przedstawiony wszystkim uczestnikom wycieczki szkolnej na trasie ………………………..w dniu………………………………………….
Uczniowie zaakceptowali powyższy regulamin i zobowiązali się do jego przestrzegania. Każdy uczestnik wycieczki złożył osobiście podpis pod niniejszym regulaminem.

Załącznik nr 5
ROZLICZENIE WYCIECZKI/IMPREZY

Wycieczka (impreza) szkolna do: ………………………………………...............................…………………………………
zorganizowana w dniu: …………………..……..  przez ....................................................

I. Dochody


1.  Wpłaty uczestników:
 liczba osób …….…. x  koszt wycieczki ……..………. =  ……..… zł
2.       Inne wpłaty
………………………………….………………………………………………………….
Razem dochody: …………………………

II. Wydatki

1. Koszt wynajmu autokaru: ……………………………………………………………...
2. Koszt noclegu: …………………………………………………………………………
3. Koszt wyżywienia: …………………………………………………………………….
4. Bilety wstępu:
do teatru: ………………..
do kina: ………………….
do muzeum: ……………..
inne: ……………………..
Inne wydatki (jakie?): ………………......……………………………………………….......….
…………....................................………………………………………..............……...…….….
Razem wydatki: ………………………

III. Koszt wycieczki (imprezy) na jednego uczestnika:…………………… zł

IV. Pozostała kwota w wysokości: …………………………… zł.

…………………………………………………………………………………………..…………………………………………..............................................................................................…
………………………………………………………………………………………………..…
(określić sposób zagospodarowania kwoty - np. zwrot, wspólne wydatki klasowe, itp.)



Kierownik wycieczki

……………………………
(podpis)


Uwagi o przebiegu wycieczki (np. przebieg realizacji harmonogramu, problemy wychowawcze itp.)
……………………………………………………………………...……………………………
……………………………………………………………………...……………………………
……………………………………………………………………...……………………………
Rozliczenie przyjęła Klasowa RR


………………………………………………
(data i podpis Klasowej RR)
Załączniki:
1.      Rachunki na wymienione wydatki.
2.      Lista uczestników (wpłata, podpis).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz