Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 14 czerwca 2012

ZAŁĄCZNIKI !!!!!! KIPU(w języku keczua "węzeł") iPety jadnym słowem śmietnik



Załącznik nr 1


KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA


Część A
Data założenia karty


Imię i nazwisko ucznia





Szkoła zakładająca kartę




Klasa:

Podstawa założenia karty









Rozpoznanie potrzeb rozwojowych/edukacyjnych             i możliwości psychofizycznych dokonane na podstawie opinii
Data wydania opinii:


Numer opinii:


Dotyczy:











Rozpoznanie dokonane przez nauczycieli                               i specjalistów

Dotyczy:














Część B

Imię i nazwisko ucznia


Data założenia części B


Klasa :
Zakres pomocy psychologiczno – pedagogicznej                                                           jakiej wymaga uczeń z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe                                          i edukacyjne oraz na możliwości psychofizyczne








Zakres pomocy

Zalecenia zespołu
Wymiar godzin dla poszczeg. form pomocy
Ustalenia dyrektora
Formy i sposoby udzielania pomocy










Okres udzielania pomocy


Termin kolejnego spotkania zespołu




Podpisy członków zespołu







Dyrektora
Podpisy rodziców                     i osób zaproszonych na posiedzenie zespołu








Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej






Podpisy osób biorących udział
w posiedzeniu zespołu





Dyrektora



Potwierdzam, że zapoznałem się z formami pomocy oraz wyrażam zgodę  na objęcie pomocą psychologiczno – pedagogiczną mojego dziecka.
                                                                                        ……………………………………..
                                                                                     Podpis rodzica/prawnego opiekuna

Zgoda na objęcie pomocą ucznia jest równoznaczna z udziałem dziecka   w proponowanych zajęciach.


























Załącznik nr 2
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia

Imię i nazwisko ucznia …………………………………….
Klasa ………………………………
Rok szkolny ………………………………………..
Nr orzeczenia ............................................................      

Motywacja do nauki

Uwaga na zajęciach



Poziom aktywności na zajęciach




Współpraca z kolegami, koleżankami w grupie





Wytrwałość w realizacji zadań





Stosunek do nowych zadań





Współpraca na zajęciach





Kontrola emocjonalna

Kontrola zachowań                             w sytuacjach trudnych




Poziom odporności na stres






Reakcje na sytuacje trudne




Zainteresowania

Czy uczeń posiada zainteresowania? Jakie? Czy zainteresowania są akceptowalne społecznie i pożyteczne dla ucznia?




Czy dzieli się swoimi zainteresowaniami?



Czy prezentuje swoje zainteresowania na forum grupy/klasy?


Ile czasu wolnego poświęca na rozwijanie zainteresowań?



Koncentracja uwagi

Jak długo uczeń potrafi utrzymać koncentrację na zdaniu?


Reakcje na czynniki rozpraszające.




Czy łatwo przywołać uwagę ucznia?




Czy ma podzielną uwagę?






Pamięć

Funkcjonowanie pamięci wzrokowej



Funkcjonowanie pamięci słuchowej




Poziom przyswojenia nowych treści




Zasób widomości ogólnych




Poziom zapamiętywania poleceń



Myślenie

Kojarzenie faktów




Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych



Uogólnianie treści




Pomysłowość



Komunikowanie się

Poprawność pod względem artykulacyjnym




Poprawność pod względem gramatycznym



Poprawność pod względem stylistycznym


Umiejętność werbalizacji własnych myśli, opinii





Funkcjonowanie dziecka                   w środowisku domowym




Funkcjonowanie ucznia w środowisku rówieśniczym




Funkcjonowanie ucznia
w środowisku szkolnym



Zaangażowanie procesów emocjonalno-motywacyjnych w proces uczenia się




Zaangażowanie sfery poznawczej




Umiejętności szkolne ucznia:

Umiejętności:
-w zakresie pisania:


- w zakresie czytania i rozumienia tekstu




- w zakresie umiejętności matematycznych:




- samodzielnej nauki



- kompetencje społeczne



- rozwój mowy i zasobu słownictwa:


- poziom(sposób)  komunikacji




- poziom wiedzy szkolnej :






















Załącznik nr 3
PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJACYCH

IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA


KLASA


CELE








DZIAŁANIA REALIZOWANE                        Z UCZNIEM W RAMACH
POSZCZEGÓLNYCH FORM                            I SPOSOBÓW USTALONYCH     PRZEZ DYREKTORA









CZAS REALIZACJI PLANU


METODY PRACY Z UCZNIEM







DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE RODZICÓW UCZNIA





ZAKRES DOSTOSOWANIA  WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH WYNIKAJACYCH Z PROGRAMU NAUCZANIA DO INDYWIDULANYCH POTRZEB ORAZ MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH UCZNIA








Zakres współdziałania szkoły                       z innymi instytucjami                                 i organizacjami

        Podpisy członków zespołu:                                                                                                               
Załącznik nr 4
Szkoła Podstawowa nr 112                                
   z Oddziałami Integracyjnymi
im. M. Kownackiej w Warszawie

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPETYCZNY
DLA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH
ROK SZKOLNY   …………………….

Oddział:
Imię i nazwisko:
Data urodzenia:
Adres zamieszkania:
Nr orzeczenia:
    1. DIAGNOZA (charakterystyka psycho - pedagogiczna ucznia na podstawie  dokumentacji).
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......................................................................................................................................................................................................................
 2. ZALECENIA PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ 
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                    
 3. CEL GŁÓWNY INDYWIDUALNEGO PROGRAMU EDUKACYJNO - 
        TERAPEUTYCZNEGO
Terapeutyczny:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Edukacyjny:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. OPANOWANIE WYMAGAŃ OKREŚLONYCH W PODSTAWIE   
      WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W OBSZARZE:

Rozwój społeczno – emocjonalny:
·         mocne strony dziecka






·         zauważone trudności







·         potrzebne działania wspierające







·         działania rodziców








Poziom rozwoju edukacyjnego:
·         mocne strony dziecka







·         zauważone trudności








·         potrzebne działania wspierające















·         działania rodziców






Sprawność motoryczna i koordynacja wzrokowo – ruchowa:
·         mocne strony dziecka






·         zauważone trudności









·         potrzebne działania wspierające








·         działania rodziców






Samodzielność, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
·         mocne strony dziecka






·         zauważone trudności






·         potrzebne działania wspierające














·         działania rodziców









5. RODZAJ POMOCY I WSPARCIA DO REALIZACJI CELÓW ZAWARTYCH
   W POSZCZEGÓLNYCH OBSZARACH:

Zajęcia specjalistyczne


Formy i metody realizacji






























6. Okresowa wielospecjalistyczna ocena poziomu  funkcjonowania ucznia.

Data spotkania
zespołu
Skład
zespołu
Wielospecjalistyczna ocena poziomu  funkcjonowania ucznia.

Ocena efektywności dotychczas podjętych działań.
Wnioski do dalszej pracy





















Podpisy członków zespołu:



Podpisy członków Zespołu:


Podpisy rodziców/opiekunów;            
                                                                                                 Warszawa dn.
    Szkoła Podstawowa nr 112                                
   z Oddziałami Integracyjnymi
im. M. Kownackiej w Warszawie

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPETYCZNY

opracowany przez Zespół w składzie:

Koordynator Zespołu:     -------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
na okres: …………………………………………………………………………………….



Imię i nazwisko:

Data urodzenia:

Klasa:





Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (nr, data, wydane z uwagi na)














Zasadnicze informacje o uczniu, wynikające z:
a) z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
b)wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia,
 z których wynika konieczność zastosowania właściwych warunków realizacji potrzeb rozwojowych / edukacyjnych, form stymulacji, rewalidacji, terapii, usprawniania, rozwijania potencjalnych możliwości
i mocnych stron dziecka oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej .


















Stan zdrowia 



Poziom sprawności intelektualnej



Funkcje rozwojowe najlepiej rozwinięte




Funkcje rozwojowe najsłabiej rozwinięte





Cechy szczególne:


Umiejętności:
-w zakresie pisania:


- w zakresie czytania i rozumienia tekstu




- w zakresie umiejętności matematycznych:




- samodzielnej nauki



- kompetencje społeczne



- rozwój mowy i zasobu słownictwa:


- poziom(sposób)  komunikacji



- poziom wiedzy szkolnej

























- środowisko wychowawcze dziecka:




- inne: (przyjmowane leki, zalecenia lekarskie itp.)






Cele ogólne IPET
(wynikające z podstawy programowej)







1. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających
z programu nauczania -cele szczegółowe
  • treści edukacyjne

edukacja polonistyczna 
       / język polski






           edukacja matematyczna  
               / matematyka





          język obcy






     edukacja przyrodnicza / przyroda


    




            pozostałe
















  • warunki






  • sprzęt i środki dydaktyczne




  • ocenianie










Termin  realizacji, ocena, uwagi.





2. Rodzaj, zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów
prowadzących zajęcia z uczniem o charakterze      rewalidacyjnym ( cele terapeutyczne).



















3. Formy, sposoby i metody           pracy z uczniem.

















4. Realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej wobec ucznia:

Formy i sposoby


Okres

Wymiar godzin




Decyzja dyrektora





podpis dyrektora
5. Działania wspierające rodziców  oraz  zakres współdziałania
z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, z placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi,
z innymi instytucjami.







Termin realizacji, ocena uwagi.

6.    Zakres współdziałania
     z rodzicami w realizacji:
      - zaleceń z orzeczenia








Data opracowania IPET……………………………..

Podpisy osób opracowujących IPET       ………………………………….……                                                                          ……………………………………….
                                                                            ……………………………………….
Podpis rodziców/opiekunów prawnych
……………………………………………
……………………………………………
(rodzaj kontraktu z rodzicami)


Okresowa wielospecjalistyczna ocena poziomu  funkcjonowania ucznia.

Data spotkania
zespołu
Skład
zespołu
Wielospecjalistyczna ocena poziomu  funkcjonowania ucznia.

Ocena efektywności dotychczas podjętych działań.
Wnioski do dalszej pracy





















Podpisy członków zespołu:











Załącznik nr 5

                                                                Data zgłoszenia: ………………………………

                                                                                  
                                                                                  Dyrektor Szkoły Podstawowej  
                                                                                 nr 112 w Warszawie
                           

WNIOSEK
O OBJĘCIE POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNĄ
UCZNIA/ UCZENNICY ……………………………………………………………… KLASA…………………

1.  Potrzeba objęcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną (należy właściwą przyczynę zaznaczyć):
1)     szczególne uzdolnienia;
2)     specyficzne trudności w uczeniu się;
3)     zaburzenia komunikacji językowej;
4)    choroba przewlekła;
5)    sytuacja kryzysowa lub traumatyczna;
6)    niepowodzenia edukacyjne;
7)    zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi;
8)    trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związane z wcześniejszym kształceniem za granicą.

2.  Zgłaszający/ imię i nazwisko:
a)    Rodzic ……………………………………………………………………………………
b)    Nauczyciel / wychowawca  …………………………………………………………………..……………….
c)    Specjalista …………………………………………………………………………………...
d)    Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna/ Specjalistyczna ………………………………………………………………………….………..
                                                                                                        ……………………………
                                                                                                                     Podpis
Po analizie wniosku określono co następuje:
  • Przyznanie pomocy
  • Odrzucenie wniosku                                                                …………………………….
        Podpis Dyrektora
Załącznik nr 6

Warszawa dn. …………………..




                                      Szanowni Państwo  ……………………………..



Informujemy, iż dnia ……………………………….. o godz. ……….………
w Szkole Podstawowej nr 112 odbędzie się spotkanie Zespołu ds. Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej,  w związku z objęciem pomocą specjalistyczną ucznia/ uczennicy    ……..............................................................................................



                                                                                              …………………………….
                                                                                                                   Podpis Dyrektora







Warszawa dn. …………………..




                                      Szanowni Państwo  ……………………………..



Informujemy, iż dnia ……………………………….. o godz. ……….………
w Szkole Podstawowej nr 112 odbędzie się spotkanie Zespołu ds. Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej,  w związku z objęciem pomocą specjalistyczną ucznia/ uczennicy    ……................................................................................................



                                                                                                      …………………………….
                                                                                                                     Podpis Dyrektora
Załącznik nr 7

Warszawa dn. ……………………………..



Oświadczenie
         Oświadczam, iż rezygnuję z pomocy psychologiczno – pedagogicznej  oferowanej przez Szkołę Podstawową nr 112 w Warszawie ,  dla mojego dziecka ……………………………………………………………….

                                                                                         Podpis rodziców:













Warszawa dn. ……………………………..


Oświadczenie
         Oświadczam, iż rezygnuję z pomocy psychologiczno – pedagogicznej  oferowanej przez Szkołę Podstawową nr 112 w Warszawie ,  dla mojego dziecka ……………………………………………………………….

                                                                                           Podpis rodziców:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz