Załącznik
nr 1
KARTA
INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA
Część A
Data założenia karty
|
||
Imię
i nazwisko ucznia
|
||
Szkoła zakładająca kartę
|
Klasa:
|
|
Podstawa założenia karty
Rozpoznanie
potrzeb rozwojowych/edukacyjnych
i możliwości psychofizycznych dokonane na podstawie opinii
|
Data
wydania opinii:
Numer
opinii:
Dotyczy:
|
|
Rozpoznanie
dokonane przez nauczycieli i specjalistów
|
Dotyczy:
|
Część B
Imię
i nazwisko ucznia
|
||||||||
Data
założenia części B
|
Klasa :
|
|||||||
Zakres
pomocy psychologiczno – pedagogicznej jakiej
wymaga uczeń z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne
oraz na możliwości psychofizyczne
|
||||||||
Zakres
pomocy
|
Zalecenia
zespołu
|
Wymiar
godzin dla poszczeg. form pomocy
|
Ustalenia
dyrektora
|
|||||
Formy i sposoby udzielania pomocy
|
||||||||
Okres udzielania pomocy
|
||||||||
Termin kolejnego spotkania zespołu
|
||||||||
Podpisy członków zespołu
|
Dyrektora
|
|||||||
Podpisy rodziców i osób zaproszonych na
posiedzenie zespołu
|
||||||||
Ocena
efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej
|
||||||||
Podpisy osób biorących udział
w posiedzeniu zespołu
|
Dyrektora
|
|||||||
Potwierdzam, że zapoznałem się z
formami pomocy oraz wyrażam zgodę na
objęcie pomocą psychologiczno – pedagogiczną mojego dziecka.
……………………………………..
Podpis rodzica/prawnego opiekuna
Zgoda
na objęcie pomocą ucznia jest równoznaczna z udziałem dziecka w proponowanych zajęciach.
Załącznik
nr 2
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia
Imię
i nazwisko ucznia
…………………………………….
Klasa
………………………………
Rok szkolny
………………………………………..
Nr orzeczenia
............................................................
Motywacja
do nauki
|
|
Uwaga na zajęciach
|
|
Poziom aktywności na zajęciach
|
|
Współpraca z kolegami, koleżankami w grupie
|
|
Wytrwałość w realizacji zadań
|
|
Stosunek do nowych zadań
|
|
Współpraca na zajęciach
|
|
Kontrola
emocjonalna
|
|
Kontrola zachowań w sytuacjach
trudnych
|
|
Poziom odporności na stres
|
|
Reakcje na sytuacje trudne
|
|
Zainteresowania
|
|
Czy uczeń posiada zainteresowania? Jakie? Czy zainteresowania są
akceptowalne społecznie i pożyteczne dla ucznia?
|
|
Czy dzieli się swoimi zainteresowaniami?
|
|
Czy prezentuje swoje zainteresowania na forum grupy/klasy?
|
|
Ile czasu wolnego poświęca na rozwijanie zainteresowań?
|
|
Koncentracja uwagi
|
|
Jak długo uczeń potrafi utrzymać koncentrację na zdaniu?
|
|
Reakcje na czynniki rozpraszające.
|
|
Czy łatwo przywołać uwagę ucznia?
|
|
Czy ma podzielną uwagę?
|
|
Pamięć
|
|
Funkcjonowanie pamięci wzrokowej
|
|
Funkcjonowanie pamięci słuchowej
|
|
Poziom przyswojenia nowych treści
|
|
Zasób widomości ogólnych
|
|
Poziom zapamiętywania poleceń
|
|
Myślenie
|
|
Kojarzenie faktów
|
|
Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych
|
|
Uogólnianie treści
|
|
Pomysłowość
|
|
Komunikowanie się
|
|
Poprawność pod względem artykulacyjnym
|
|
Poprawność pod względem gramatycznym
|
|
Poprawność pod względem stylistycznym
|
|
Umiejętność werbalizacji własnych myśli, opinii
|
|
Funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym
|
|
Funkcjonowanie ucznia w środowisku rówieśniczym
|
|
Funkcjonowanie ucznia
w środowisku szkolnym
|
|
Zaangażowanie procesów emocjonalno-motywacyjnych w proces
uczenia się
|
|
Zaangażowanie sfery poznawczej
|
|
Umiejętności szkolne ucznia:
Umiejętności:
-w zakresie pisania:
- w zakresie czytania i rozumienia tekstu
- w zakresie umiejętności matematycznych:
- samodzielnej nauki
- kompetencje społeczne
- rozwój mowy i zasobu słownictwa:
- poziom(sposób)
komunikacji
- poziom wiedzy szkolnej :
|
Załącznik
nr 3
PLAN
DZIAŁAŃ WSPIERAJACYCH
IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA
|
|
KLASA
|
|
CELE
|
|
DZIAŁANIA REALIZOWANE Z UCZNIEM W RAMACH
POSZCZEGÓLNYCH FORM I SPOSOBÓW
USTALONYCH PRZEZ DYREKTORA
|
|
CZAS REALIZACJI PLANU
|
|
METODY PRACY Z UCZNIEM
|
|
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE RODZICÓW UCZNIA
|
|
ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH WYNIKAJACYCH Z
PROGRAMU NAUCZANIA DO INDYWIDULANYCH POTRZEB ORAZ MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH
UCZNIA
|
|
Zakres współdziałania szkoły z innymi
instytucjami i organizacjami
|
Podpisy członków zespołu:
Załącznik
nr 4
Szkoła Podstawowa nr 112
z Oddziałami Integracyjnymi
im. M.
Kownackiej w Warszawie
INDYWIDUALNY
PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPETYCZNY
DLA
ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH
ROK
SZKOLNY …………………….
Oddział:
Imię i nazwisko:
Data urodzenia:
Adres zamieszkania:
Nr orzeczenia:
1. DIAGNOZA (charakterystyka psycho - pedagogiczna
ucznia na podstawie dokumentacji).
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......................................................................................................................................................................................................................
2. ZALECENIA PORADNI
PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. CEL GŁÓWNY INDYWIDUALNEGO PROGRAMU
EDUKACYJNO -
TERAPEUTYCZNEGO
Terapeutyczny:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Edukacyjny:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. OPANOWANIE WYMAGAŃ
OKREŚLONYCH W PODSTAWIE
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W OBSZARZE:
Rozwój
społeczno – emocjonalny:
·
mocne strony dziecka
|
|
·
zauważone trudności
|
|
·
potrzebne działania wspierające
|
|
·
działania rodziców
|
Poziom rozwoju
edukacyjnego:
·
mocne strony dziecka
|
|
·
zauważone trudności
|
|
·
potrzebne działania wspierające
|
|
·
działania rodziców
|
Sprawność
motoryczna i koordynacja wzrokowo – ruchowa:
·
mocne strony dziecka
|
|
·
zauważone trudności
|
|
·
potrzebne działania wspierające
|
|
·
działania rodziców
|
Samodzielność, w tym
umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
·
mocne strony dziecka
|
|
·
zauważone trudności
|
|
·
potrzebne działania wspierające
|
|
·
działania rodziców
|
5. RODZAJ POMOCY I WSPARCIA DO
REALIZACJI CELÓW ZAWARTYCH
W POSZCZEGÓLNYCH OBSZARACH:
Zajęcia
specjalistyczne
|
Formy i metody
realizacji
|
6. Okresowa
wielospecjalistyczna ocena poziomu
funkcjonowania ucznia.
Data
spotkania
zespołu
|
Skład
zespołu
|
Wielospecjalistyczna ocena
poziomu funkcjonowania ucznia.
|
Ocena
efektywności dotychczas podjętych działań.
|
Wnioski
do dalszej pracy
|
Podpisy członków
zespołu:
Podpisy
członków Zespołu:
Podpisy
rodziców/opiekunów;
Warszawa dn.
Szkoła Podstawowa nr 112
z Oddziałami Integracyjnymi
im. M.
Kownackiej w Warszawie
INDYWIDUALNY
PROGRAM EDUKACYJNO – TERAPETYCZNY
opracowany przez Zespół w składzie:
Koordynator Zespołu: -------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
na okres: …………………………………………………………………………………….
Imię i nazwisko:
Data urodzenia:
Klasa:
|
|||||
Orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego (nr, data, wydane z uwagi na)
|
|||||
Zasadnicze
informacje o uczniu, wynikające z:
a)
z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
b)wielospecjalistycznej
oceny poziomu funkcjonowania ucznia,
z których wynika
konieczność zastosowania właściwych warunków realizacji potrzeb rozwojowych /
edukacyjnych, form stymulacji, rewalidacji, terapii, usprawniania, rozwijania
potencjalnych możliwości
i mocnych stron dziecka oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej . |
Stan
zdrowia
Poziom
sprawności intelektualnej
Funkcje
rozwojowe najlepiej rozwinięte
Funkcje
rozwojowe najsłabiej rozwinięte
Cechy
szczególne:
Umiejętności:
-w
zakresie pisania:
-
w zakresie czytania i rozumienia tekstu
- w zakresie umiejętności matematycznych:
-
samodzielnej nauki
-
kompetencje społeczne
- rozwój mowy i zasobu słownictwa:
-
poziom(sposób) komunikacji
-
poziom wiedzy szkolnej
|
||||
-
środowisko wychowawcze dziecka:
-
inne: (przyjmowane leki, zalecenia lekarskie itp.)
|
|||||
Cele
ogólne IPET
(wynikające
z podstawy programowej)
|
|||||
1. Zakres dostosowania wymagań
edukacyjnych wynikających
z programu nauczania -cele szczegółowe
edukacja
polonistyczna
/ język polski
edukacja matematyczna
/ matematyka
język obcy
edukacja przyrodnicza / przyroda
pozostałe
|
Termin
realizacji, ocena, uwagi.
|
||||
2.
Rodzaj, zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów
prowadzących
zajęcia z uczniem o charakterze
rewalidacyjnym ( cele terapeutyczne).
|
|||||
3.
Formy, sposoby i metody pracy
z uczniem.
|
|||||
4.
Realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej wobec ucznia:
|
|||||
Formy
i sposoby
|
Okres
|
Wymiar
godzin
|
|||
Decyzja dyrektora
|
podpis dyrektora
|
||||
5.
Działania wspierające rodziców
oraz zakres współdziałania
z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, z placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi, z innymi instytucjami. |
Termin realizacji, ocena uwagi.
|
||||
6.
Zakres współdziałania
z rodzicami w realizacji:
- zaleceń z orzeczenia
|
|||||
Data opracowania
IPET……………………………..
Podpisy osób
opracowujących IPET ………………………………….…… ……………………………………….
……………………………………….
Podpis
rodziców/opiekunów prawnych
……………………………………………
……………………………………………
(rodzaj kontraktu z rodzicami)
Okresowa
wielospecjalistyczna ocena poziomu
funkcjonowania ucznia.
Data
spotkania
zespołu
|
Skład
zespołu
|
Wielospecjalistyczna ocena
poziomu funkcjonowania ucznia.
|
Ocena
efektywności dotychczas podjętych działań.
|
Wnioski
do dalszej pracy
|
Podpisy członków
zespołu:
Załącznik
nr 5
Data zgłoszenia: ………………………………
Dyrektor Szkoły
Podstawowej
nr 112 w Warszawie
WNIOSEK
O
OBJĘCIE POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNĄ
UCZNIA/ UCZENNICY
……………………………………………………………… KLASA…………………
1. Potrzeba
objęcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną (należy właściwą przyczynę zaznaczyć):
1)
szczególne uzdolnienia;
2)
specyficzne trudności w uczeniu się;
3)
zaburzenia komunikacji językowej;
4)
choroba przewlekła;
5)
sytuacja kryzysowa lub traumatyczna;
6)
niepowodzenia edukacyjne;
7)
zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją
bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami
środowiskowymi;
8)
trudności adaptacyjne związane z różnicami
kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związane z
wcześniejszym kształceniem za granicą.
2. Zgłaszający/
imię i nazwisko:
a) Rodzic
……………………………………………………………………………………
b) Nauczyciel
/ wychowawca …………………………………………………………………..……………….
c) Specjalista
…………………………………………………………………………………...
d) Poradnia
Psychologiczno- Pedagogiczna/ Specjalistyczna
………………………………………………………………………….………..
……………………………
Podpis
Po analizie wniosku
określono co następuje:
- Przyznanie pomocy
- Odrzucenie wniosku …………………………….
Podpis Dyrektora
Załącznik
nr 6
Warszawa dn. …………………..
Szanowni
Państwo
……………………………..
Informujemy,
iż dnia ……………………………….. o godz. ……….………
w
Szkole Podstawowej nr 112 odbędzie się spotkanie Zespołu ds. Pomocy
Psychologiczno – Pedagogicznej, w
związku z objęciem pomocą specjalistyczną ucznia/ uczennicy ……..............................................................................................
…………………………….
Podpis Dyrektora
Warszawa dn. …………………..
Szanowni
Państwo
……………………………..
Informujemy,
iż dnia ……………………………….. o godz. ……….………
w
Szkole Podstawowej nr 112 odbędzie się spotkanie Zespołu ds. Pomocy Psychologiczno
– Pedagogicznej, w związku z objęciem
pomocą specjalistyczną ucznia/ uczennicy
……................................................................................................
…………………………….
Podpis Dyrektora
Załącznik
nr 7
Warszawa dn. ……………………………..
Oświadczenie
Oświadczam, iż
rezygnuję z pomocy psychologiczno – pedagogicznej oferowanej przez Szkołę Podstawową nr 112 w
Warszawie , dla mojego dziecka
……………………………………………………………….
Podpis
rodziców:
Warszawa dn. ……………………………..
Oświadczenie
Oświadczam, iż
rezygnuję z pomocy psychologiczno – pedagogicznej oferowanej przez Szkołę Podstawową nr 112 w
Warszawie , dla mojego dziecka
……………………………………………………………….
Podpis
rodziców:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz